מרן הראש"ל בכנס החירום: "יוצאים למאבק ששנים לא היה כמותו" | צפו

    אבי רבינא No Comments on מרן הראש"ל בכנס החירום: "יוצאים למאבק ששנים לא היה כמותו" | צפו

    מרן הראש"ל הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף במשא המרכזי בכינוס החירום, קרא לשר הדתות לחזור בתשובה לפני ההרס החמור בגיור, "אנחנו אומרים לשר הדתות אל תלך אחרי העגל, אל תלך אחרי רבנים קטנים, תתעשת. מה שהרסת בכשרות אתה רוצה להרוס גם בגיור?"

    Israel's Sephardi Chief Rabbi Yitzhak Yosef attends a rally against Religious Services Minister Matan Kahana conversion and kashrut reforms plan, at the International Convention Center, on February 1, 2022. Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ??? ????? ????? ????? ??????? ?????? ?????? ??? ???? ????? ??? ???? ????
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את המשא המרכזי הערב (שלישי) בכנס החירום בבניני האומה, בו משתתפים מעל אלף רבנים ודיינים מהארץ ומהעולם במחאה על הרס היהדות ופגיעה קשה בכרם ישראל, נשא מרן הראש"ל הגר"י יוסף שפתח את נאומו במסר הברור: "יוצאים למאבק ששנים לא היה כמותו, באים רבנים שנקראים "רבנים" ומגלים פנים שלא כהלכה".

    מרן אמר בנחרצות, "אנחנו מכריזים שההלכה נפסקה כדעת השולחן ערוך ולא חס ושלום כאחרים. שר הדתות מתייעץ עם רבנים קטנים שהם מבלבלים לו את המוח. הוא צריך להתעשת".

    הרב הוסיף כי שר הדתות, "צריך להבין שכל רבני ישראל נתנו בו אמון, כשרות גיור הוא צריך לעזוב את הרבנים הקטנים האלו ולבוא לרבנים גדולים. רבני ערים רבני קהילות".

    הרב תקף את "הרבנים" שמייעצים לו איך להרוס את כרם ישראל, "רבנים שהוא מתייעץ איתם אומרים שהגיור מספיק שהוא יהיה מסורתי יעשה קידוש אחכ יסע לים, זו עקירת התורה וההלכה. זה כנס לחיזוק התורה הקדושה, לדעת שאנחנו לא זזים ממנה ימים ושמאל".

    הרב רמז בדבריו על אחד "הרבנים" שמגלה פנים שלא כהלכה, "יש רב עיר מפורסם לא מאמין מספיק שיעזבו את הכנסייה והעיקר שיעשו קידוש אחרי זה שיסעו לים. לא מאמין אבא שלי הזדעזע מאיפה הדעות האלו אני בטוח שהרב קוק זצל בטוח שאם היה פה היה מקים קול צעקה גדולה איך אפשר לגלות פנים בתורה שלא כהלכה. נמצאים כאן כל החוגים כיפות שחורות וסרוגות מהארץ ומהעולם. אני הולכים אחרי הפוסקים שלנו כל הרבנים הראשיים לדורותיהם".

    הרב הראשי הבהיר בדבריו, "אני חושב שאותם הרבנים המיעוט שבמיעוט אם הם יגיירו אין שום תוקף לגיור הזה. כל גר שיתגייר בלי קבלת מצוות אנחנו לא נקבל אותו. יצטרכו שוב לגייר אותם עוד כמה דורות. אנחנו אומרים לשר הדתות אל תלך אחרי העגל, אל תלך אחרי רבנים קטנים, תתעשת. מה שהרסת בכשרות אתה רוצה להרוס גם בגיור? תחזור בתשובה".

     

    צילום: קול חי

    צילום: שלומי גיל

     



    0 תגובות